Første billede med min nye fokusskinne

Så fik jeg endelig købt mig en fokusskinne, så jeg kan lave ‘stacked’ makrobilleder.

Jeg har lige testet den på en tilfældig orkidé i vinduet. Det kræver lidt øvelse, men det skal nok blive rigtig godt at arbejde med fremover.

Her er lige det første billede hvor jeg har brugt fokusskinnen:

Orkidé - stacked

Orkidé – stacked. Sammensat af 30 billeder taget over 2,5 cm

Teknikken er som jeg beskriver i indlæget omkring nemme super skarpe landskabsbilleder. Der er blot taget en større serie billeder pga. den begrænsede dybdeskarphed ved makrofotografering.

Hvis der er andre interessede, så er her et link til den skinne, som jeg købte:

Pro Version 4 Way Macro Focusing Rail Slider

Skriv et svar

